head

بی کربنات سدیم ( جوش شیرین )


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : sodium bicarbonate

دسته بندی : خوراکی و دارویی

کد محصول : 19


فرمول شیمیایی : NaHCO3

بی کربنات سدیم ( جوش شیرین )

توضیحات


فروش بی کربنات سدیم(جوش شیرین):

بی کربنات سدیم یا جوش شیرین در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین در پزشکی کاربرد دارد. شیمیایی نمونه، از جمله گروه های بازرگانی و فروش بی کربنات سدیم بوده و در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی خوراکی و دارویی تجربه بالایی دارد. شما می توانید جهت خرید جوش شیرین ( بی کربنات سدیم ) با کیفیت و قیمت مناسب  با ما در تماس باشید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۲۶۳۰۵۵۷۸

۰۹۱۲۳۲۰۵۱۶۳

بی کربنات سدیم چیست؟

بی‌کربنات سدیم یا جوش شیرین یکی از نمکهای سدیم در ترکیب با کربنیک اسید است که تنها یک هیدروژن اسیدی این ترکیب با سدیم جایگزین شده‌است. این ترکیب، بی‌بو و بی‌طعم است که کمی دارای خاصیت بازی است و به صورت جامدی کریستالی و پودری شکل بوده که سفید رنگ و بی‌بو است. از جوش شیرین می‌توان برای شست‌وشوی ناخالصی‌های اسیدی یک لیپید خام استفاده کرد تا نمونه‌ی خالص‌تری تولید شود. بی‌کربنات جاذب رطوبت و بوگیر است. سدیم بی کربنات در آب به خوبی و در استون و متانول کمی حل می‌شود. در اتانول نیز نامحلول است.

بی کربنات سدیم

کاربردهای بی کربنات سدیم:

  • صنایع غذایی

بیشترین استفاده از بی‌کربنات سدیم در مواد خوراکی در فرآوری انواع بکینگ پودر است و در تولید نوشابه های گازدار نیز مورد استفاده قرار میگیرد. بی کربنات سدیم به عنوان مخمر و در برخی موارد برای نرم کردن سبزی و دادن رنگ سبز درخشان به آن ها  استفاده می شود.

قیمت بی کربنات سدیم ( جوش شیرین )

 

  • کاربردهای صنعتی

  1. در صنعت تولید پودرهای آتش‌نشانی بی کربنات سدیم کاربرد فراوانی دارد و به عنوان باز دارنده در مواد منفجره استفاده می‌شود.این ماده در دمای بالا تجزیه می شود و باعث تولید CO2 خواهد شد. از طرفی کربن دی اکسید تولید شده اکسیژن مورد نیاز آتش برای تشدید شعله را کاهش می دهد.
  2. صنعت پلیمر جوش شیرین استفاده گسترده‌ای به عنوان کاتالیزور و تصفیه‌کننده در فرایند تولید پلیمرها و پلاستیک‌های پیچیده دارد.
  3. در صنعت نساجی برای عمل آوردن نخهای پشمی و ابریشمی استفاده می‌شود.صنعت نساجی، از جوش شیرین برای رنگرزی و چاپ پارچه استفاده وسیعی می‌کند.
  • کاربرد در پزشکی

استفاده به عنوان عامل ضد اسید برای درمان سو هاضمه و سوزش معده

استفاده از این ماده در ترکیب خمیردندان به رفع تدریجی لکه‌های دندان و سفید شدن آن‌ها کمک می‌کند

بی کربنات سدیم باعث قلیایی شدن می شود به همین دلیل در درمان مسمومیت های دارویی همانند آسپرین، سالیسیلات و یا متیل الکل مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان داروی کمکی در بیماران مبتلا به اسهال شدید (که مقدار زیادی بی کربنات از دست رفته است) 
  • مصرف آرایشی

جوش شیرین یک لایه بردار قوی برای صورت است، همچنین از آن می‌توان برای برطرف کردن بوی بد بدن نیز استفاده کرد اما شاید مهم‌ترین اثر آرایشی-بهداشتی جوش شیرین درمان آفتاب سوختگی است که برای استفاده از آن کافی است در حمام آب گرم را باز کنید و نیم فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید تا یک لوسیون پوستی برای التیام آفتاب سوختگی داشته باشید.

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

با اینکه این دو ماده بسیار به یکدیگر شباهت دارند اما یکسان نیستند. هر دو در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند و در واکنش شیمیایی که منجر به بهبود خواص و پف کردن نان ها و کیک ها می شود کمک می کنند اما تفاوت اصلی این دو ماده در این است که بیکینگ پودر از مخلوط جوش شیرین و پودر اسیدی (پتاسیم تارتارات) ساخته می شود. در نتیجه بیکینگ پودر برای انجام فعالیت خود نیاز به رطوبت دارد ولی جوش شیرین در محیط اسیدی شروع به فعالیت می کند.

تفاوت دیگر این دو ترکیب در ساختار آن ها می باشد. همانطور که گفته شد بیکینگ پودر از ترکیب sodium bicarbonate با اسید ساخته شده است. درنتیجه بی کربنات سدیم دارای غلظت بالاتری است. بر همین اساس در هنگام پخت نیاز به دو تا سه برابر بیکینگ پودر نسبت به جوش شیرین می باشد.

شرایط نگهداری بی کربنات سدیم

جوش شیرین باید در كيسه‌ها و ظروف مناسب، با برچسب مخصوص در انبار مجهز به سيستم تهويه نگهداري شود و از تماس اين ماده با آب و آسيب به ظروف اين مواد جلوگيري شود. در زماني­كه از اين مواد استفاده نمي‌شود، باید درب ظروف بسته نگه داشته شود.

سایت فروش مواد شیمیایی نمونه ارائه کننده ی انواع مواد شیمیایی در زمینه های مواد شیمیایی صنعتی، مواد شیمیایی آزمایشگاهی، مواد شیمیایی خوراکی و دارویی و ... می باشد.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر روی اینجا کلیک کنید.
جهت استعلام قیمت بی کربنات سدیم با ما در تماس باشید.
 مدیر فروش:

09123205163-02126305578

محصولات مرتبط