head

مونو اتانول آمین


رای ثبت شده (ثبت رای)


عنوان انگلیسی : Monoethanolamine

دسته بندی : شوینده ها

کد محصول : 41


فرمول شیمیایی : HOCH2CH2NH2

مونو اتانول آمین

توضیحات


فروش مونو اتانول آمین (MEA):

شیمیایی نمونه، از جمله گروه های بازرگانی و فروش مونو اتانول آمین بوده و در حوزه خرید فروش مواد شیمیایی تجربه بالایی دارد. مونو اتانول آمین (MEA) در صنایع غذایی کاربردهای فراوانی دارد. شما می توانید جهت تهیه مونو اتانول آمین با کیفیت و قیمت مناسب  با ما در تماس باشید.

تلفن تماس:

۰۲۱-۲۶۳۰۵۵۷۸

۰۹۱۲۳۲۰۵۱۶۳

مونو اتانول آمین چیست؟

مونو اتانول آمین (MEA یا ETA) یک ماده شیمیایی آلی بی رنگ و چسبناک است که به عنوان اتانولامین نیز شناخته می شود. کاربرد اصلی آن برای مواد اولیه در تولید مواد شوینده ، امولسیفایر ، جلا دادن ، داروسازی ، مهارکننده های خوردگی و واسطه های شیمیایی است. اتانول آمین یا MEA  یک ترکیب آلی مایع با ویسکوزیته بالا، آبدوست، بی رنگ و دارای بویی آمونیاک مانند است. این ماده یکی از اجزای لسیتین و به طور گسترده در بافت های طبیعی زنده نیز یافت می شود. این مولکول شامل دو بخش فعال می باشد،آمین اولیه و الکل اولیه به عبارتی مونو اتانول آمین ویژگی های الکل ها و آمین ها را با هم دارد به این دلیل ظرفیت انجام واکنش شیمیایی با هر دو گروه را دارد.

مونو اتانول آمین

روش تولید مونو اتانول آمین

مونو اتانول آمین از واکنش بین آمونیاک و اتیلن اکساید به دست می‌آید. این واکنش علاوه بر مونواتانول آمین دی اتانول آمین و تری اتانول آمین نیز تولید می کند. نسبت تولید محصولات مختلف با تغییر استوکیومتری واکنش قابل تنظیم است.این واکنش گرماده می باشد و باید از بالا رفتن دما و رسیدن به نقطه اشتعال ، جلوگیری کرد.

C2H4O + NH3 → H2NCH2CH2OH

این واکنش سرعت پایینی دارد که از آب برای افزایش سرعت واکنش استفاده می شود.

کاربردهای مونو اتانول آمین

اتانول امین به منظور متمایز شدن از دی اتانول آمین (DEA) و تری اتانول آمین (TEA) معمولاً به عنوان مونو اتانول آمین یا MEA شناخته می شود. این ماده به عنوان مواد اولیه در تولید مواد شوینده ، امولسیفایر ، جلا دادن ، داروسازی ، مهارکننده های خوردگی و واسطه های شیمیایی استفاده می شود.

  • سورفکتانت

از اتانول آمین به طور عمده به عنوان ماده اولیه برای تولید سورفکتانت ها استفاده می شود که در تولید امولسیفایرها، مواد شوینده، مواد شیمیایی چرم و نساجی کاربرد دارد. کاربرد های این ماده به عنوان سورفکتانت  بسیار گسترده است و شامل تولید روغن های حفاری تا تولید صابون های دارویی و مواد بهداشتی می باشد.

  • شوینده ها

این ماده به دلیل ترکیب منحصر به فرد و ویژگی های سودمندی که دارد، در تولید شوینده ها با قدرت تمیز کنندگی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.  این ترکیبات موجب خنثی سازی اسید های چرب موجود در آلاینده ها و روغن ها می شوند و سبب جلوگیری از تشکیل مجدد این الاینده ها بر روی سطح در حین فرایند شست و شو می شوند

  • تصفیه گاز

مانند سایر آمین ها ، مونو اتانول آمین یک پایه ضعیف است و این خاصیت در استفاده از آن در تصفیه گاز مورد بهره برداری قرار می گیرد. در واکنش با اسیدهای ضعیف همانند CO2 و H2S، نمک های غیر پایدار در محلول های آبی تشکیل می شوند. این نحوه عملکرد اساس استفاده از این ماده برای حذف گاز های CO2 و H2S و از گاز طبیعی، گاز پالایش و گاز سنتز است.

  • سیمان

این ترکیب را به سیمان جهت افزایش استحکام، کاهش زمان خشک شدن و محافظت در برابر آثار انجماد، اضافه می کنند.

  • محصولات آرایشی بهداشتی:

این مواد در بسیاری از محصولات مانند لوازم آرایشی ، محصولات مراقبت شخصی و محصولات تمیز کننده خانگی وجود دارند.

خرید مونو اتانول آمین (MEA)

سخن پایانی:

سایت فروش مواد شیمیایی نمونه در تلاش است تا در کنار تیم طراح و کارشناسان حرفه ای خود با بیش از هزاران نمونه کار در زمینه انواع

  • مواد شیمیایی شوینده
  • مواد شیمیایی صنعتی
  • مواد شیمیایی بهداشتی
  • فروش انواع اسانس ها
  • مواد شیمیایی آزمایشگاهی
  • مواد شیمیای خوراکی و دارویی و...

با قیمت مناسب و کیفیت عالی را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار دهد.

جهت دیدن نمونه کارهای بیشتر روی اینجا کلیک کنید.
جهت استعلام قیمت با ما در تماس باشید.
09123205163 مدیر فروش     

محصولات مرتبط